11/1

Måste bara säga att jag känner mig hurtig idag, ha haft idrott där vi spela handboll, joggat 7 km, jobbat, ridit 2 hästar, gått på birsta man förbränner rätt mycket kcal på shopping faktiskt, städa rummet det var nog det mesta jag gjort va tvungen att skryta lite nu ska jag dessutom blogga sen ta ett litet träningspass innan jag hoppar in i duschen sen få vi se vart jag hamnar!

Började som vanligt med ida hon bruka vara lugnare då idag var hon en rodeohäst i mellan åt, en dam med humör och man kan inget annat än att skratta när hon sätter igång.

Idag testa jag red bortåt på vägen och vände och skulle rida förbi stalldörren till paddocken, det var ju lättare sagt en gjort det blev tvärnit utanför stallet sen stog hon där och kasta huvudet, sparkade bakut, stegra, hoppa allt på samma gång. Dock inte för att få av mig utan bara för att bevisa vad som händer om jag kommer åt henne minsta lilla med bena, smacka hon skulle minsan inte gå till paddocken utan hon skulle rida ut då gick hon framåt.. Men bara jag satt helt still så gick hon framåt så vi tog oss ner till ridbanan men jag fick rida med benen utåt annars börja hon om och gjorde samma visa från paddocken till stalldörren.. MEN det slutade lyckligt med mycket tålamod så kunde jag rama in henne, slappna av i bena, flytta med tryck av benen, trava och till och med i form dock bara enstaka varv då hon inte är igång satt och ha tappa sina muskler men nu ta vi steg för steg framåt. Knasmaja 

Wilma tog en kort uteritt hon går som en dröm min vackra häst, mer behöver jag nog inte säga 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0