Fin häst

Efter att ha haft fullt upp i 1 v så ha jag äntligen kommit upp på hästryggen igen, som jag har saknat det!!! Helt sjukt att man kan sakna något så mycket och vad mysigt det var.

Wilma var PIGG riktigt pigg idag, så hon hittade alla orsaker till att få hoppa och studsa, att skritta var omöjligt i stort sett, ändera trava eller så trippade hon fram, och studsa men gick inget annat än att skratta åt henne hon gjorde de inte för att få av mig på någotvis utan bara att hon tyckte det va kul!

När jag väl började trava och galoppera var hon riktigt fin. Väldigt sammarbetsvillig och lugn! Men återigen ville hon inte skritta så hon fick göra som hon ville.
På vägen hem stanna jag upp på emmas ridbana och tänkte jobba av lite energi hade räkna med att det skulle vara en katastrof men SHIT vilken häst jag hade, red på en volt bara och käcka av lite övergångar och form hon var verkligen superfin!!! Så jag gick hem med henne, de va hon värd så slutet av vägen gick hon med sitt huvudet på min axel, sötgumman min 

Nu är jag hos bernta och marianne och ha nyss ätit grillat hur gott som hellst!!! Senare ska jag bege mig in mot stan och ta en promenad osv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0