Tävling

Idag har jag varit och tävlat med wilma hela dagen, vi lastar henne själv nu dessutom hon gör såna framsteg hela tiden och det är helt underbart!
Framridningen: wilma var så otroligt fin, folk blir helt såld på henne men det är ju inte så svårt att förstå min lilla vackra häst.

På dressyrbanan: trav och skritt delen i programet var hur bra som hellst, hon var hur fin som hellst vi låg på 65% enda till galoppen. Men i galoppen spänner hon till eller spänd ryttare ger en spänd häst, hon vet ju precis vart det ska vara galopp själv, så detta är de vi måste jobba på som sjutton så att det blir p e r f e k t för när hon väl sköter sig i galoppen så rullar 7 orna in!
Men jag är väldigt nöjd överlag, hon är bäst sen att ritten slutade på 58% tycker jag är OK för att vara första riktiga tävlingen i år, det är ändå ett stort framsteg sen förra året och nästa tävling ska det bli ännu bättre då sätter vi även galoppen!!!  vi hade behövt 8 poäng för att bli placerad dessutom.

Efter jag hade tävla tog jag en galopp på volten och hästen rullar på som en riktig dröm om vi lyckas med den galoppen på banan så vore det perfekt!! I övrigt var hon väldigt fin också, så vi är väldigt nöjda. Transporteringen hem tog bara nån minut allting är på ++++ just nu med henne  hon är bäst!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0